Rólunk

Pop/Punk - Punk/Rock zenekarok lemezkritikái, külföldről és itthonról. Az oldal folyamatos fejlesztés alatt áll! Bármilyen kérdésetek/kérésetek van, kommenteljetek v. írjatok a popunkrockblog@gmail.com címre!

Archívum

Utolsó kommentek

Autopilot Off - Make A Sound (2004)

Nano 2010.06.14. 11:42

Újabb rovattal bővülünk, mostantól minden hétfőn (ha úgy alakul lehet, hogy többször is egy héten) retro zenekarokkal vagy retro albumokkal fogunk jelentkezni. A retrót esetünkben nem a szó szoros értelmében kell venni, tehát nem Beatles albumokkal fogunk bombázni benneteket, hanem általunk kedvelt előadók régebbi lemezeit fogjuk előkaparni, vagy olyan bandákról emlékezünk meg melyek már sajnos feloszlottak. Utóbbival indítunk, méghozzá (mint ahogy az a címből is kiderül) az Autopilot Off nevű zenekarral.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
A New York-i származású együttes a 90-es évek végén alakult és 2000-ben jelent meg első lemezük. Egyre nagyobb sikereket értek el, egyre ismertebbek lettek, melynek eredményeképp leszerződtette őket az Island records. Ennek köszönhetően Make A Sound című lemezükhöz már profi klipet és reklámokat kaptak. Így találkoztam a zenekarral, hiszen egyik legjobb szerzeményük (Clolckwork) bekerült az EA Sports által kiadott NHL 04 játékba. Azonnal beszereztem az albumot és nem kellett csalódnom.
Egyből a címadó dallal kezd a lemez, a Make A Sound pedig tökéletes erre a szerepre. Nagyon dallamos, azonnal fülbemászó nóta, eléggé oda is pörköl, nálam 10/10-es. És erre még képesek voltak rátenni még egy lapáttal a már említett Clockwork-el. Az album legjobb száma, ide kattintva meghallgathatod, nem is mondanék róla egyebet. (de persze nem véletlen, hogy a mindig fasza zenéiről is híres NHL játékba, ez került bele) Utána egy kicsit lassitanak, de a számok többségében nagyon jól hallható az énekes kivételesen jó hangja, bár talán néha túlzásba viszi a magas hangok énekelését. Ennél a résznél kicsit rockosabb a hangzás, és találunk egy lassú balladát is. A 7-ik szám a What I Want, amihez végül készült a klip:

 
Ha engem megkérdeztek volna, én biztosan nem ezt javasoltam volna nekik. Ez egy egyszerű lötyögős dal, sablon szöveggel. Gondolom a kiadó kérése volt, hogy egy könnyebben fogyasztható darabból legyen a klip, amivel talán a nagyközönség előtt is berobbanhatnak. Ez a robbanás, szerintem a szerencsétlen számválasztás miatt is, de elmaradt. Azért félreértés ne essék, nem annyira rossz ez, csak hát nem nyújt semmi extrát, de az összeállítás környezetébe szépen illeszkedik. Az albumra egyébként jellemző, hogy a végére kicsit elgyengül, talán sok a 12 track, 10 elég lett volna. A 9-ik szám még kivétel, a Divine Intervention egy újabb lassú, és nagyon hangulatos szerezemény, én a helyükben biztosan ezt tettem volna a CD legvégére.
Összességében ez egy kiváló lemez, egy sikeres karrier első lépésének  tökéletes. Valami a kulisszák mögött mégis történhetett, hiszen nem jött folytatás. A konkrét okokra nem derült fény, megboldogult honlapjukon csak egy rövid búcsúmondatra futotta. Személy szerint én nagyon sajnálom, mert biztos vagyok benne, hogy sok jó albummal lettünk szegényebbek feloszlásukkal. Értékelve azt mondanám, hogy 10/7 de az első két szám annyira ütős és időtálló, hogy egy jegyet mindenképp javít az album értékén, tehát 10/8. Mindenképp szerezzétek meg, hiba lenne kihagyni!

AUTOPILOT OFF - MYSPACE 

Add a Facebook-hoz Add az iWiW-hez Add a Twitter-hez Add a Startlaphoz Add a Google Reader-hez


Címkék: retro 10/8

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://popunkrock.blog.hu/api/trackback/id/tr282080499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ClickHereToBreakMyHeart 2010.06.14. 18:27:12

BLOOD-RED, éérteeed??? Emléxel még? :) Én ott hallottam sztem először a clockwork-öt:) Ittunk is rá rendesen xD

Nano 2010.06.14. 18:51:28

@ClickHereToBreakMyHeart: jaja! de nem írom be hogy milyen koncert után mentünk a pincébe, mert az a néhány olvasónk is elpártolna azonnal tőlünk :D
süti beállítások módosítása